Opis
BDO Reporting Suite posiada szereg funkcjonalności umożliwiających realizację procesu konsolidacji statutowej jak i zarządczej
BDO Reporting Suite posiada szereg funkcjonalności wspierających proces sporządzania prognoz oraz budżetów oraz umożliwiających implementację zaawansowanych modeli kontrolingowych
BDO Reporting Suite – rozwiązanie powstałe w Polsce, bazujące na narzędziach klasy Business Intelligence firmy IBM
Funkcjonalność
- Centralna, bezpieczna baza danych umożliwiająca kontrolowaną współpracę
- Jedno scentralizowane środowisko zapewniające poufność i integralność danych
- Wprowadzenie jakichkolwiek zmian w danych źródłowych jest dynamicznie aktualizowane w raportach
- Oprogramowanie wykorzystuje możliwości formatowania Microsoft Word, oraz możliwości formatowania i obliczania istniejące w Microsoft Excel
- Udostępnia również mechanizm "variables-in-text” umożliwiając pełną automatyzację i integrację danych niefinansowych z finansowymi
- Aplikacja udostępnia wspólne środowisko współpracy umożliwiające wielu użytkownikom pracę w tym samym czasie, ale z właściwymi zabezpieczeniami, kontrolą i audytem dokonywanych zmian wspomagając proces zarządzania raportowaniem.
- W celu prawidłowego przebiegu procesu raportowania zrealizowano zaawansowaną kontrolę przepływu pracy do zarządzania przeglądaniem, edycją i zatwierdzaniem informacji, która gwarantuje, że wykonywane są zdeterminowane kroki w ściśle określonej kolejności
- Zapewniono również odpowiedni poziom bezpieczeństwa i kontroli dostępu z zaawansowanym śladem rewizyjnym
- BDO Reporting Suite pobiera dane z dowolnej liczby i rodzaju finansowych i pozafinansowych źródeł informacji integrując je w jednolitą platformę raportowania
- Zrealizowano bezpośredni dostęp do danych źródłowych znajdujących się dowolnych systemach klasy ERP, hurtowniach danych, bazach danych, plikach, a nawet arkuszach kalkulacyjnych
- W poszczególnych elementach raportów wykorzystywane są wbudowane kontrole, zabezpieczenia i walidacje oraz reguły biznesowe wraz z zarządzaniem uzgodnieniami w celu zapewnienia, że sumaryczne dane w jednej sekcji zawsze są zgodne i połączone z danymi szczegółowymi w dokumentach i raportach
- W aplikacji szeroko wykorzystywany jest mechanizm wewnętrznych list kontrolnych
- System posiada wiele formatów wyjściowych takich jak PDF, Word, Excel, PowerPoint, HTML, XBRL
- Jest jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań, które poprzez integrację XBRL w procesie raportowania zewnętrznego, czyni znakowanie XBRL, edycję taksonomii oraz walidację i tworzenie dokumentów XBRL znacznie bardziej wydajnym i mniej podatnym na błędy
Zmiana przebiegu procesu
Zmiana przebiegu procesu sporządzenia sprawozdań i raportów
- Decentralizacja modelu
- Odpowiedzialność na osobach inicjujących procesy biznesowe
- Dyrektor finansowy / gł. księgowy odpowiada za organizację i terminowość procesu sprawozdawczości oraz kontroluje jakość dostarczanych oddolnie informacji
- Spójność przekazywanych informacji oraz ich pełna zgodność z wymaganym zakresem zapewniana jest przez system informatyczny
- Możliwość bieżącej analizy zgromadzonych w jednym miejscu w sposób uporządkowany i systemowy źródeł danych do wszystkich stwierdzeń zawartych w sprawozdawczości
- Dostęp do automatycznego potwierdzenia spójności informacji liczbowych i słownych zawartych we wszystkich elementach sprawozdania i raportu
- Możliwość uczestniczenia audytora w procesie sprawozdawczym w charakterze obserwatora i akceptanta zarazem